محمدعلی کشاورز در گفتوگو با:

خرید بک لینک

مشکل اساسی ما در کل جامعه اخلاق است


علیحسنلو: کمتر کسی است که محمدعلی کشاورز را نشناسد. بازیگر پیشکسوتی که نقشهای بهیادماندنیزیادی را بازی کرده و هنوز هم دیالوگهایی از آنها در خاطر همه مانده است. او عاشقفرهنگ و تمدن ایرانی است و نگران وضعیت هنر کشور. از اوضاع بازیگری گرفته تا شیوع اعتیاددر بین جوانان را بهعنوان دغدغههای خود در این گفتوگو مطرح کرد که در ادامه مشروحآن را میخوانید.

آقایکشاورز! وضعیت جسمی شما چگونه است؟

حالمبد نیست. البته بیرون نمیتوانم بروم و همیشه در خانه هستم و خوابیدهام. کار فیزیوتراپیهم روی من انجام میشود تا بتوانم به حالت عادی خود بازگردم. خلاصه اینکه تحت درماندر حال زندگی کردن هستم.

از لحاظ هزینههای درمان مشکلی ندارید؟

خوشبختانهمن بازنشسته وزارت فرهنگ هستم و به همین دلیل از بیمه آن هزینههایم پرداخت خواهد شد.بیمه تکمیلی هم دارم که این کار مرا از لحاظ تأمین هزینهها راحتتر کرده است. من کهخود نمیتوانم پیگیر مسائل باشم ولی خواهرم این کارها را میکند و باید پیگیری کندتا ببینیم چه مقدار از هزینههای ما را خواهند داد.

مسئولان، خبری از وضعیت شما دارند و آیا کسی به عیادت شما آمده است؟

بلهمسئولان به من محبت دارند و خوشبختانه پیگیر احوال من هستند ولی باید اشاره کنم همهکسانی که در وضعیت من قرار دارند، این حمایتها از آنان نمیشود. داروها فوقالعادهگران شده و هزینههای درمان سرسامآور است، حتی برخی داروها پیدا نمیشود. من بیمههستم ولی هنرمندان و برخی از افراد عادی جامعه، در حال له شدن زیر بار این فشارها هستند.

اتفاقاً خانه تئاتر چندی پیش فراخوانی برای کمک به هنرمندان بیمار دادهبود چون خانوادههایشان توانایی تأمین هزینه درمان بیماریهای خاص آنها را ندارند.

بله،باید این کارها باشد. باید همه هنرمندان بیمه شوند تا مشکلاتی پیش نیاید. من نه عضوخانه تئاتر هستم و نه خانه سینما، اما توصیه میکنم به هنرمندانی که در فرهنگ و هنربه کشور خود خدمت کردند، کمک شود. اگر سینماگری یا هنرمند تئاتری حین کار آسیبی ببیندو دچار مشکل حادی شود چه کسی به داد او خواهد رسید؟ هزینههای درمان و زندگیاش راچگونه پرداخت کند؟ خرج خانواده او را چه کسی میدهد؟ باید فکری به حال این هنرمندانکرد. کسانی که دچار مشکلات خاص و حادی هستند، باید حقوق ثابتی بگیرند چون خانوادههایآنها تحت فشار هستند.آن هم با اوضاع اقتصادی امروز که هر بار میخواهی پنیر بخری قیمتشبا قبل فرق دارد و بالا رفته، به هر کسی هم که هرچه بگویی، میگوید دلار بالا رفتهاست. مگر سوپرمارکت با دلار کار میکند که قیمتش را با دلار بالا میبرد؟ با این شرایطچه به روز کسانی میآید که درآمدشان کم است.

مشروح مصاحبه در ادامه مطلب ...

شاکیانهنویس...

ما را در سایت شاکیانهنویس دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 166 تاريخ: يکشنبه 2 آبان 1395 ساعت: 12:32

صفحه بندی